راهکارهای مهم جهت کاهش صدا موتور برق

یکی از مسایلی که اغلب مشتریان با فروشندگان موتور برق بیان می کنند، بحث صدای موتور برق می باشد، من موتوربرق کم صدا می خواهم ؟ یا پرسیدن این سوال که میزان صدای موتور برق چه مقدار است؟ همه این موارد باعث می شود این موضوع اهمیت بالایی پیدا بکند و در برخی از موتور برق های نسل جدید، موتور برق های اینورتر شاهد کاهش صدای تولیدی موتور برق هستیم، موتور برق هایی که جزء موتور برق های کم صدا محسوب می شود یا موتور برق های دیزل که قبلا جزء پر سر صداترین موتور برق ها محسوب می شدند در حال حاضر به خاطر رفع این مسئله به صورت محفظه دار یا اصطلاحا کانوپی دار ساخته می شوند که میزان صدای بالای موتور برق های دیزل را کاهش داده است.

مسئله مهمی که در مورد موتور برق های اینورتر یا موتور برق های دیزلی کانوپی دار مطرح است قیمت بالای آن ها می باشد و هرشخصی توان آن را ندارد که بتواند این مدل ها را تهیه کند و به طبع باید موتور برق های معمولی تهیه کند که دارای صدا هستند.

برای کاهش صدای موتور برق چه کارهایی باید انجام داد ؟  

در این مطلب سعی شده است برای کاهش صدای موتور برق راه کارهایی ارائه بشود، راه حل های ساده که برخی از آن ها هزینه ای ندارد، در ادامه با ما همراه باشید.

1 . خرید موتور برق متناسب با نیاز شما :

قبل از خرید موتور برق باید میزان توان مورد نیاز خود را برآورد کنید، اگر برای گردشگری نیاز دارید، تعدادی شارژر موبایل و چند عدد روشنایی باید یک موتور برق با توان پایین تهیه کنید و اگر می خواهید برای تامین برق وسایل یک خانه مثل یخچال، بخاری برقی، تلویزیون و … استفاده کنید، شما به یک موتور برق با توان بین 2500 تا 5000 وات لازم دارید.

مسئله ای که باید توجه کنید این است که هر مقدار توان بالاتری لازم داشته باشید باید موتور برق با توان بالاتر تهیه کنید که به طبع میزان صدای آن نسبت به موتور برق های کوچک تر، بالا خواهد بود، بنابراین قبل از خرید موتور برق فکر کنید که چه چیزی لازم دارید.

2 . قرار دادن سر اگزوز موتور برق در جهت درست :

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که صدای موتوربرق ها از اگزوز آن منتشر می شود، در هنگام استفاده از موتور برق در طبیعت و کمپ های گردگشری سعی کنید قسمت سر اگزوز موتور برق به سمت شما نباشد و در برخی مدل ها سراگزوز قابلیت  آن را دارد که به سمت آسمان باشد، این کار باعث می شود صدای موتور برق کمتر شنیده شود.

3 . قرار دادن موتور برق درفاصله مناسب :

در دفترچه راهنمای اکثر موتور برق ها فاصله استاندارد و میزان صدا موتور برق در آن فاصله را بیان کرده است، به طور عمومی میزان صدا را بر حسب دسی بل و فاصله را تا 7 متر مشخص شده است، بنابراین با قرار دادن موتور برق در فاصله مناسب، از میزان صدای آن بکاهید و اگر بتوانید با تهیه کابل بلند تر این فاصله را افزایش دهید از میزان صدای آن بیشتر کاسته خواهد شد.

4 . نوع جنس سطح قرارگیری موتور برق :

پس از آنکه موتور برق را در فاصله استاندارد قرار دادین، باید محلی که موتور برق روی آن قرار می گیرد، از جنس سخت مثل بتن، چوب و آسفالت نباشد، قرار دادن موتور برق روی این سطوح فقط باعث افزایش لرزش و سر و صدای موتور برق می شود، به جای این سطوح، سطوح نرم مانند خاک و چمن بهترین گزینه می باشد که باعث جذب صدای موتور برق می شود.

در صورتی که دسترسی به این سطوح ندارید می توانید از تشتک های ضد لرزش استفاده کنید که از جنس پلاستیک بوده و می تواند به عنوان یک گزینه مناسب جهت کاهش صدای موتور برق عمل کند.

Previous Entries مشهورترین و پرطرفدارترین عطرهای لالیک Next Entries خرید فالوور اینستاگرام از سایت دیجی ممبر چه مزایایی دارد؟