طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

در این مقاله سعی داریم به طرز تهیه پیتزا ایتالیایی بپردازیم.یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای فست فودی پیتزا میباشد.این غذا دارای مدلهای مختلف و متنوع میباشد.علاوه بر آن توضیح مختصری راجب پیدایش این غذا و تاریخچه آن میپردازیم.معرفی بهترین فر پیتزا و تجهیزات آشپزخانه صنعتی و فست فود برای پخت پیتزا.

تاریخچه پیتزا ایتالیایی

پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا

پیتزا یکی از محبوب ترین غذاها در سراسر جهان است! در واقع، پیتزا را می توان تقریبا در هر کشور جهان یافت. با این حال، ایتالیایی ها هنوز هم مخترعان این لذت دوست داشتنی هستند. این سابقه تاریخی پیتزا ایتالیایی است .

پیتزا تا سال 1889 نسبتا ناشناخته بود. تا ملکه مارگریتا و شاه امmberto I به پادشاهی خود مراجعه کردند و ملکه متوجه این ظرف خوشمزه دهقانی  شد. از غذای او تناول کرد و بسیار اورا تحسین کرد! به زودی، سرآشپز شخصی او یک سری پیتزا ها را ایجاد کرد – همه با توجه به سلیقه شخصی اش. آشپز او را با خلق و خوی که رنگ پرچم ایتالیایی را به خود جلب کرد، به دست آورد. سبز (ریحان)، قرمز (گوجه فرنگی) و سفید (موتزارلا). این ظرف به خاطر پادشاه نامگذاری شد و ما پیتزا مارگریتای که امروز می شناسیم را از او داریم!

pizza margarita

pizza margarita

مشخصات پیتزا ایتالیایی

سوال این است، اگر شما می خواهید یک پیتزا معتبر ایتالیایی بخورید، چه باید بکنید در ایتالیا؟ ما خبر خوبی داریم ایتالیایی ها در سال 1984 یک هیئت حاکمه به نام «انجمن پیتزا واقعی ایتالیا» (TNPA) تشکیل دادند. این انجمن استانداردهای پیتزا واقعی ایتالیایی را تأیید کرد.طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

فقط Margherita و Marinara به عنوان پیتزا ایتالیایی معتبر در نظر گرفته شده است. مارینارا دارای گوجه فرنگی، سیر، ارنج، روغن زیتون فوق العاده و احتمالا ریحان است. قوانین بسیار سختگیرانه برای استفاده از هر یک از این نامهای پیتزا در خاک ایتالیا وجود دارد.تجهیزات آشپزخانه صنعتیپیتزا باید به عنوان “معتبر ایتالیایی” شناخته شود، باید قطر 13 سانتیمتر داشته باشد و ضخامت سه چهارم اینچ باشد. این باید یک مرکز کمتر از یک دهم اینچ بلند داشته باشد و پوسته ای از سه چهارم اینچ ضخامت یا کمتر باشد. خمیر باید از انواع سنتی آرد، مخمر، نمک و گوجه فرنگی تهیه شده است.

مشخصات پیتزا ایتالیایی

مشخصات پیتزا ایتالیایی

مواد لازم خمیر پیتزا ایتالیایی

برای تهیه یک پیتزا ایتالیایی عالی نیاز به خمیر بسیار عالی داریم.در ادامه دستورالعمل تهیه یک خمیر مرغوب ایتالیایی را برای شما آورده ایم.این دستور العمل خمیر به اندازه کافی برای چهار پیتزا آماده می شود که هر کدام حدود 12 اینچ قطر دارند.طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

  • برای این کار نیاز به 600 میلی لیتر آب داریم
  • 1 کیلوگرم آرد، پیتزای معتبر ایتالیایی از نوع 00 و یا آرد “doppio صفر” استفاده می کند که بهترین آرد زمین در ایتالیا است، اگر این به راحتی در دسترس شما نیست، آرد همه منظوره همان کاری را انجام می دهد.
  • 6 قاشق غذا خوری روغن زیتون فوق العاده   
  • 25 گرم مخمر تازه یا حدود 8 گرم مخمر خشک
  • 5 قاشق غذا خوری نمک
  • 2 قاشق چای خوری شکر
  • هر ظروف دلخواه خود را  در تجهیزات آشپزخانه صنعتی می خواهید، ظروف کلاسیک معتبر، سس گوجه فرنگی، پونه یا ریحان، نمک، سیر و روغن زیتون هستند، هرچند می توانید خمیر خود را با آنچه که می خواهید، بگذارید.طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

خمیر پیتزا

خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی

طرز تهیه خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا


مرحله اول – مخمر تازه یا خشک را به یک کاسه پر از آب گرم بریزید. منظور آب ولرم میباشد.تقریبا تا عمل آمدن مخمر 15 دقیقه طول میکشد.

مرحله دوم – آرد را به مقدار نیاز درون خمیر گیر خود بریزید

مرحله سوم – مخلوط مخمر و روغن زیتون، نمک و قند را به داخل خمیر گیر بریزید.

مرحله چهارم – تمام ترکیبات را با مخلوط کردن مخلوط به مدت 10 تا 15 دقیقه ترکیب کنید تا یک خمیر صاف و الاستیسیته تشکیل شود. اطمینان حاصل کنید که همه مواد به طور کامل با هم ترکیب شوند.

گام پنجم – یک کاسه را با روغن زیتون روغن بگذارید وخمیر را به روی کاسه قرار دهید.(در حجم بالا نیاز به کاسه نیست و از سطح روی تاپینگ میتوان استفاده کرد).

مرحله ششم – روی کاسه را با یک دستمال نمدار بپوشانید و بگذارید خمیر استراحت کند.

مرحله هفت – درجه حرارت فر را به دمای 200 درجه سانتیگراد بسپارید.

طرز تهیه خمیر پیتزا مرحله دوم


گام هشتم – طرز تهیه پیتزا ایتالیایی  روی خمیر را بردارید .یک تکه را جدا کنید و لابه لای خمیر باید سوراخهای کوچک و بزرگ را مشاهده کنید.

گام نهم – خمیر را به چهار قسمت تقسیم کنید و چند دقیقه به استراحت بپردازید.

مرحله دهم – هر قسمت را به یک دیسک 12 اینچ رول کنید، تصمیم بگیرید که چقدر ضخیم یا نازک باشد.

گام یازدهم –  خمیر را روی قالب پیتزا روغن زده پهن کنید.

گام دوازده – سس گوجه فرنگی را اضافه کنید و لبه پوسته را با روغن زیتون بریزید . طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

به مدت 10 دقیقه پخت. بسیاری از پیتزا ها در ایتالیا در واقع پیتزا Bianca هستند، به این معنی که پایه هیچ سس گوجه فرنگی روی آن ندارد.

بنابراین اگر شما بدون آن را ترجیح می دهید، پس فقط پوسته  را با روغن آغشته کنید.طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

گام سیزدهم – پس از پخت پخته خارج از اجاق گاز، شما می توانید تمام  مواد موجود در toppings خود و پنیر موتزارلا را اضافه کنید.

مرحله چهاردهم – پیتزا را به عقب بریزید تا قارچ خرد شده و پنیر ذوب شود. برای اطمینان از اینکه پیتزا شما انجام می شود، زیر پیتزا را بررسی کنید تا ببیند که آیا این هم قهوه ای است.

گام  پانزدهم – پیتزا را بیرون آورده و با ریحان و پنیر موتزارلا تزیین کنید و لذت ببرید.

پخت پیتزا ایتالیایی

پخت پیتزا ایتالیایی

فر پیتزا صندوقی مخصوص پخت ایتالیایی پیتزا

فر پیتزا صندوقی بهترین وسیله برای پخت پیتزا ایتالیایی در تجهیزات آشپزخانه صنعتی میباشد.از این وسیله در پخت فست فود ها استفاده میشود.در مواردی که تنور موجود نمیباشد از این وسیله برای پخت استفاده میشود.آجر نسوزهای تنوری موجود در این فر پخت یکدست و یکنواخت ایتالیایی را به پیتزا های شما میدهد.

این فر در ابعاد طول 115 در عرض 85 در ارتفاع 50 تعبیه شده است.دارای ظرفیت 9 بشقاب سایز 32 میباشد.این دستگاه در ظرفیت های مختلف از 6 بشقاب تا 24 بشقاب موجود میباشد.در مدلهای یک طبقه و دو طبقه موجود میباشد.

فر پیتزا صندوقی ایتالیایی

آریا استیل نوین پیشرو در تولید و ساخت انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات فست فود میباشد.برای اطلاعات بیشتر و ثبت سفارشات با شماره 09120306906 تماس حاصل فرمایید.تجهیزات آشپزخانه صنعتی آریا استیل نوین با گارانتی یک ساله تمامی محصولات.
Previous Entries زوم در برش عکس در کورل دراو چگونه امکان پذیر می باشد؟ Next Entries چه تخصصهای مهندسی برای ساختن یک ساختمان مسکونی لازم است؟